Voorlichting over ongewenst gedrag van klanten

Voorlichting is erg belangrijk voor een veilige drogisterij. Als je weet wat je moet doen, kun je veel vervelende situaties voorkomen.

Tips voor de medewerker

Tips voor de leidinggevende / werkgever

  • Zorg dat je de afspraken in je eigen winkel goed kent. Zodat jij zelf weet wat je moet doen. En anderen weten wat ze van je kunnen verwachten. Bijna altijd begin je met 112 te bellen.
  • Werk iedere nieuwe medewerker eerst in en geef voorlichting over veiligheid in en om de drogisterij.
  • Herhaal met regelmaat de voorlichting voor alle medewerkers.
  • Bekijk de tips voor medewerkers. Deze geven direct een lijst met punten waaraan je aandacht kunt schenken bij de voorlichting.

Meer weten?

Bij agressie, geweld, overval of ongeval in de winkel sta je niet alleen. Veel grootwinkelbedrijven hebben een eigen opvangregeling. Als dat niet zo is dan is er voor de gehele detailhandel een goede en gratis opvangregeling bij ernstige gebeurtenissen (Slachtofferhulp Detailhandel: 0800-0801).